Joke is boos, heel boos. Op PostNL

Soms overkomt het je dat je zelf nergens iets aan kunt doen en toch de dupe wordt. Dat overkwam mij met PostNL. Je betaalt voor het bezorgen van een pakket 6,95 euro, krijgt hier een code bij zodat je het pakket kunt volgen, het pakket wordt niet bezorgd, de bezorger laat na een briefje in de brievenbus te doen waar het dan wel bezorgd is en vervolgens zegt PostNL: “Tja, de bezorger weet het niet meer. Het is niet meer te achterhalen.”

De reden om een pakketje te laten bezorgen was zo leuk. Een van de beste vrienden van zoonlief was papa geworden. Ik zocht met zorg een leuk pakje uit voor het kleintje. Niet te klein want daar groeien de baby’s zo snel uit. Maar je moet ook weer uitkijken dat je niet in de winter met een korte broek komt aanzetten. Uiteindelijk (vond ik zelf) dat ik goed geslaagd was met een grijs gestreept winterpakje. Kaart erbij gekocht voor de nieuwbakken ouders en ook eentje voor de grootouders die reuze trots zijn op hun eerste kleinkind. Eventjes dacht ik nog om de kaart van de grootouders apart te verzenden maar omdat het jonge gezinnetje tijdelijk bij de ouders van de vriend van zoonlief logeerden, meende ik met mijn Hollandse zuinigheid alles maar in één pakket te stoppen. Waarom niet? Het ging toch allemaal naar hetzelfde adres.

Het pakket werd op 14 juli naar de post gebracht. Na 10 dagen vond ik het eigenlijk wel vreemd dat ik nog niets gehoord had en informeerde voorzichtig bij zoonlief of hij iets wist. Zoonlief vond het ook niets voor zijn vriend om niet te reageren en stuurde hem een app. Waar ik al bang voor was, bleek bewaarheid: er was helemaal niets aangekomen. Vriend erachteraan gegaan. Maar dat moest de verzender (ik dus) doen. Nou, toen begon de ellende. Eerst gebeld “er zijn zoveel wachtenden voor u”, toen via de chat contact opgenomen. De reactie was: “Ik zie hier staan dat de bezorger heeft aangegeven dat het pakket bezorgd is.” Ik: “Nee, dat is niet gebeurd. Maar als iemand niet thuis is moet de bezorger toch een briefje achterlaten waar hij het heeft bezorgd? Dat is niet gebeurd, maar hij zal bij jullie toch in de administratie hebben moeten aangeven waar hij het dan wel achtergelaten heeft?” PostNL: “Het is volgens de scans bezorgd en of dit wel of niet zo is kunnen we niet achterhalen helaas.” Het enige wat ik kon doen was een melding maken en na een aantal dagen zelf opnieuw contact opnemen. Nee, PostNL neemt geen contact op. Dat moet je zelf doen. Dus na een paar dagen opnieuw geprobeerd te bellen. Waarom zijn er altijd zoveel wachtenden voor mij? Dus weer via de chat. Ook deze keer schoot ik er niets mee op. PostNL: “De bezorger heeft gezegd dat hij helaas niet meer weet wat er toen gebeurd is. Het is te lang geleden, soms geeft hij het af bij de buren.” Ik: “Maar dan had hij een briefje moeten achter laten en daar is hij nalatig in geweest.” PostNL: “Klopt maar wat er precies is gebeurd is helaas dus niet meer te achterhalen.”

En daar moet ik dan de dupe van worden? Al scrollend over internet kwam ik Klacht.NL tegen. Daar kun je een klacht indienen en de gewenste oplossing opgeven (ik had opgegeven het achterhalen van het pakket). Klacht.NL wijst het bedrijf vervolgens op de klacht en het bedrijf, in dit geval dus PostNL, probeert deze op te lossen. Wat gebeurde er? De klacht is op 11 augustus ingediend en op 16 augustus krijg ik bericht dat de klacht is OPGELOST! Nou ja, OPGELOST, NEE, dus. Een nietszeggend briefje dat de bezorger nogmaals naar de geadresseerde is geweest (alleen weet de geadresseerde hier niets van!) alsmede bij de buren en dat hij niet weet waar de zending is gebleven. PostNL: “Het gaat hier om een standaard zending waar niet voor getekend hoeft te worden. Daarom kunnen we niet controleren waar het pakket is afgegeven. Daarom is er geen onderzoek mogelijk naar het pakket.” Nou ja, PostNL is niet de goedkoopste, je moet wel 6,95 euro betalen, de bezorger is nalatig en jij mag dokken. Enfin, bij Klacht.NL kun je opgeven hoe jij vindt dat de klacht is opgelost. Ik doorgegeven dat dit niet is opgelost. En een nieuwe klacht ingediend. Nu met de opmerking dat de waarde van het pakket dan maar vergoed moest worden zo ook de verzendkosten. Na een paar dagen kreeg ik bericht van Klacht.Nl dat de klacht was OPGELOST. Opnieuw NEE, want ik kreeg bericht van PostNL dat ze de 3S code wilde hebben, welke ik al diverse keren heb doorgegeven. Maar enfin, deze zowel gemaild naar de klantenservice als via Klacht.NL. Opnieuw geen enkele reactie. Dus wat heb ik vandaag na TWEE MAANDEN gedaan? Klacht nummer 3 ingediend bij Klacht.NL.

Wordt vervolgd……………..

 

 

About the Author

admin
Author with 253 posts
More about admin

Related Articles

Leave a Comment

Babbels en Brabbels is een blog voor de niet zo piepjonge, maar wel actieve 50-plusser die nog volop in het leven staat.